I Love To See You Smile - Kapitel 14

Efter en lång dag och ett oberäkneligt antal affärer var jag helt slut, och bestämde mig för att snart ge upp hoppet om ”den perfekta klänningen”. Jag strosade omkring längs raderna av färgglada klädesplagg, men inget fångade mitt öga.

- Sophie?

Rösten som tilltalade mig fick mig att kolla upp. Jag blev förvånad när jag såg vem det var, absolut inte någon som jag hade räknat med att träffa på här hemma i min stad.
__________________________________________________________________________


- Cher! Hur är det? Sa jag medans jag gick fram och gav henne en snabb kram. Jag hade inte träffat henne sen Bootcamp, och vi hade inte hållit kontakten så bra sen dess.

- Allting är jättebra! Är ute och shoppar klänningar!

- Samma här faktiskt! Letar du också efter något nytt till killarnas fest? Undrade jag.

- Ja! Men jag hittar ingenting!

- Inte jag heller! Jag ger snart upp!

- Men då måste vi ju leta tillsammans, jag vägrar ge upp!


Cher drog in mig i en affär som jag aldrig varit inne i tidigare, jag hade aldrig tyckt att deras kläder var riktigt min stil. Cher drog snabbt fram flera snygga klänningar, och föste sedan in mig i ett provrum.


- Va? Nej, men ska inte du ha?

- Jo, men de här klänningarna är till dig.


Jag höll upp en av klänningarna. Den var läskigt kort. Jag kollade osäkert på Cher, som bara skrattade åt min min.

- Lita på mig!


Jag gjorde som hon sa och provade klänningarna en efter en. En mening kunde sammanfatta dem allihopa. Inte Min Stil.

Cher kom springandes med en klänning till.


- Den här! Prova denna!


Jag stönade lågt.
- Cher, jag kommer inte att passa i den? Varför provar inte du dem istället?


- Sluta gäll och prova den bara! Jag lovar dig att denna kommer passa dig perfekt!


Jag bestämde mig för att inte klaga utan att bara prova klänningen. Till min förvåning passade den verkligen mig. Det röda tyget slutade i och för sig högt upp på mina lår, men det fick bara mina ben att se längre ut. Klänningen smet åt runt min smala midja och visade upp kurvor jag aldrig trott jag hade. Eftersom att klänningen bara hade ett axelband lämnades min andra axel bar, och visade precis lagom mycket hud vid urringningen.
Jag gick ut ur omklädningsrummet för att visa upp klänningen för Cher, men hade redan bestämt mig. Detta var klänningen jag skulle ha på festen.
Chers ansiktsuttryck fick mig att känna mig ännu mer säker på mitt val.

- Den ska du ha! Herregud du ser jättesexig ut i den Sophie! Harry kommer att få en hjärtattack

Jag visste inte vad jag skulle säga utan gapade bara stort.

- Hur.. Jag menar, hur visste du?..

- Vänta, trodde du inte att jag fattade att det var något på gång mellan er på Bootcamp? Ni kunde ju inte ta ögonen från varandra.

Jag rodnade bara och kollade ner i marken. Vad skulle jag svara på det där liksom?

- Nåja, kom – vi måste hitta klackar till din klänning!


När jag äntligen kom hem igen var jag helt utmattad efter en lång dag på köpcentret. Både jag och Cher hade hittat klänningar och skor till festen. Dessutom - förutom en klänning kände jag verkligen att jag hade hittat en ny vän i Cher. Och hon hade rätt, Harry skulle älska klänningen.
Just nu var livet precis så bra som man bara kunde drömma att det skulle vara!

_____________________________________________________________________________
Hej! Jag är verkligen ledsen för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna, jag vet själv hur det känns att gå och vänta på en fortsättning! eller ja, jag hoppas att ni velat ha fortsättningen? ;)
Min ursäkt - alla prov såhär i slutet av terminen, men nu i helgen borde jag åtminstone få ut en 2-3 kapitel - so stay tuned!
Här har ni kapitel 14 i alla fall! Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2011-12-10 @ 12:46:25
Postat av: Anonym

Mer!! Den är superbra men snälla gör någon "vändning" typ någon är otrogen osv. Det måste vara någon mer konflikt annars blir berättelsen död. Men den är verkligen as bra, no doubt!! :) en av dem bästa 1d novellerna jag läst :)

2011-12-10 @ 14:44:13
Postat av: SVAR

tack så sjukt mycket för feedback! gör mig verkligen jätteglad!

och tack för att du tycker om den!

ska försöka ta till mig det!

2011-12-11 @ 16:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0