I Love To See You Smile - Kapitel 15

När jag äntligen kom hem igen var jag helt utmattad efter en lång dag på köpcentret. Både jag och Cher hade hittat klänningar och skor till festen. Dessutom - förutom en klänning kände jag verkligen att jag hade hittat en ny vän i Cher. Och hon hade rätt, Harry skulle älska klänningen.
Just nu var livet precis så bra som man bara kunde drömma att det skulle vara!
___________________________________________________________________________



Sophies Perspektiv:
Några dagar senare:

Det hade visat sig att Cher inte alls bodde så långt ifrån mig, så vi hade bestämt oss för att ta tåget tillsammans till Holmes Chapel. Jag hade även lyckats övertala Bret att följa men, och han verkade faktiskt riktigt glad för att få träffa killarna igen.

Under eftermiddagen kom Cher hem till mig, eftersom att vi bestämt oss för att fixa oss redan innan vi tog tåget. Jag skulle sedan bo där i några dagar, så jag hade redan min väska packad!

Eftersom att Bret inte kände för alla våra ”tjejsaker” så sa han att han skulle möta oss på tågstationen istället. Ärligt talat så var inte jag heller van vid allt sådant här tjejigt, jag menar min bästa kompis är ju en kille!
Så, jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig när jag släppte in Cher genom dörren – men det brydde hon sig inte om.

- Jag fixar det! Herregud, du är den sämsta tjejen någonsin Soph!

Jag skrattade bara och bestämde mig för att lita på henne, och överlät allting i hennes händer – hon hade sagt att hon skulle fixa mitt hår och smink. Så jag lutade mig tillbaka i stolen och bara slappnade av..


Efter vad som kändes som timmar kände jag hur Cher ruskade om mig.

- Soph, det är klart!

Jag tittade upp i min egen spegelbild. Vad jag såg chockade mig.
Jag hade aldrig sett såhär tjejig ut i hela mitt liv. På ett bra sätt! Mitt långa hår föll i mjuka lockar ner mot min midja och det svarta stod i bra kontrast mot den röda klänningen.
När jag själv sminkade mig brukade det mest bli några drag med mascaran, men Cher hade verkligen lagt ner på den perfekta sminkningen.

- Herregud Cher!! Tack! Jag ser ju helt… jag visste inte ens hur jag skulle fortsätta meningen.

- ..Otrolig ut! Cher log stort mot mig när hon avslutade min mening.

Eftersom att jag antagligen skulle varit till större besvär än hjälp lät jag Cher fixa sig själv också, och satt helt enkelt bara bredvid och snackade med henne. När hon var klar såg hon helt fantastiskt ut – hon hade på sig ett mönstrat, tajt fodral i alla möjliga färger och ett par blå pumps.

Vi tog våra väskor – min lite större än Chers – och gick iväg mot tågstationen. Jag var tvungen att erkänna för mig själv att mina höga klackar gjorde det svårt för mig, men efter ett tag fick jag koll på hur jag skulle gå utan att vingla.
När vi väl kom fram till tågstationen tyckte jag själv att jag såg nästan lika duktig ut som Cher på att hålla balansen.

Vi mötte Bret utanför den stora entrén. När han vände sig mot oss gapade han stort.
- Wow!

Cher skrattade högt och jag muttrade ett generat tack till honom. Han var uppenbarligen inte van vid att se mig i såna här kläder.
Ganska snart kom vårt tåg, så vi gick på och lyckades hitta en tom kupé.

Jag bestämde mig för att koppla in mina iPod hörlurar så tågresan fördrevs ganska snabbt, och snart utropades det i högtalarna att vi skulle vara framme i Holmes Chapel om tio minuter.
Ingen av oss visste vart vi skulle, men Harry hade smsat en vägbeskrivning till mig – så vi började gå ner längs de mörka gatorna.


Brets perspektiv:
Uppenbarligen hade vi inte valt rätt väg. Vi hade ingen aning om var vi var nu. Trodde inte att man kunde gå vilse i en såhär liten stad, eller snarare by. Jag grep tag i Sophies mobil, och hon protesterade högt, men jag brydde mig inte. Om vi skulle komma fram ikväll var jag tvungen att ta tag i det här..

Efter några minuter kom vi fram till ett hus som såg ut att vara packat med folk. Jag drog slutsatsen att vi äntligen hittat rätt!

Cher skrek och sprang mot dörren:
- Värme! Äntligen!

Hon hade rätt, det hade hunnit bli kyligt ute. Jag kollade mot Sophie, som fortfarande stod bredvid mig. Hon kollade med stora ögon på scenen framför henne.

- Ska du inte gå och leta reda på din drömprins? Sa jag med en retsam ton.

Hon slog till mig lätt med armbågen i sidan och drog mig sedan in i huset.
Vi lade hennes saker rätt innanför dörren, och gick sedan vidare in mot köket – där vi hämtade några drinkar. Jag såg att Sophie fick extremt många blickar av alla killarna i rummet – men hon verkade inte ens märka något, hon var fullt upptagen med att leta efter Harry. Jag skrattade åt henne och tog en klunk ur min öl.

- Soph, dansa med mig!

- Men.. Harry?..

- Du hittar honom senare, kom igen Soph! Snälla? Sa jag och gav henne min bästa hundvalpsmin.

- Ja, okej då! Sa hon och log stort mot mig.

Vi trängde oss ut på dansgolvet och lät musiken flyta genom våra öron. Festen kunde börja!

Harrys perspektiv:
Det var bokstavligt talat folk överallt. I vardagsrummet hade någon satt på musik på en öronbedövande volym, och golvytan hade förvandlats till ett dansgolv.

Jag kunde se Louis och Liam stå och prata med några av mina gamla kompisar i ett hörn av rummet, och Niall och Zayn stod i mitten av den dansande klungan.

Jag blickade ut över alla människor när jag plötsligt kände en hand på min axel.
- Hazza!

Jag vände mig förvånat om, men sprack sedan upp i ett leende.
- Cher! Du är här!

- Självklart! Och jag är inte ensam, tog med mig din flickvän och Bret också!                                             

- Är Soph här?! Jag har inte sett henne än! Sa jag, och började genast scanna folkmassan igen. Var va hon? Varför hade jag inte sett henne än? Jag saknade henne galet mycket!

- Herregud, har ni inte träffats än?! Detta är ju perfekt! Utropade Cher och grep tag i min arm.

- Varför är detta perfekt?!

- Då får jag se ditt ansiktsuttryck när du ser henne, du kommer att tuppa av!

____________________________________________________________________________

Ännu ett kapitel - lite extra långt dessutom! Hoppas ni tycker om det! Fortsätt kommentera och det är mycket möjligt att kapitel 16 kommer ut ikväll! ;*


Kommentarer
Postat av: Sofia

shit, längtar till nästa kapitel :) !!

2011-12-11 @ 21:36:10
URL: http://onedirectionnovelller.blogg.se/
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2011-12-11 @ 21:51:14
Postat av: Sofia

den är GRYM!

2011-12-12 @ 08:40:31
URL: http://directionstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0