I Love To See You Smile - Kapitel 19


- Är du okej babe?

Jag visste att han syftade på den obekväma tystnaden tidigare. Som svar lutade jag upp mitt huvud och gav honom en mjuk kyss.

- Självklart!

Och hur skulle jag inte kunna vara det? Här satt jag i armarna på min underbara pojkvännen medans fem av mina bästa vänner diskuterade vad vi skulle hitta på idag.

Jag slöt ögonen och sparade detta minnet, det var såhär jag alltid ville må.
Den här stunden var helt enkelt perfekt..

__________________________________________________________________________


 


1 månad senare:

Utmattad slängde jag mig på sängen. Mitt liv hade absolut tagit en vändning de senaste månaderna. Den största förändringen – och den enda som jag egentligen skulle kalla dålig – var att Bret för några dagar sen flyttat till London. Jag kunde inte direkt vara ledsen för det, jag var otroligt glad för hans skull – men att inte längre ha min bästa vän några minuter bort kändes.. fel, helt enkelt.

Jag hade aldrig förr insett hur mycket tid jag faktiskt spenderade med honom – eller borde jag säga hur lite tid jag spenderade med mina andra vänner? Och dessutom så hade ju Cher också flyttat in i X-Factor huset nu.
..herregud jag måste ta tag i mitt liv…

Jag reste mig upp och gick bort till min stora spegel. Mina fortfarande bruna ben täcktes knappt av de slitna pyjamasshortsen jag bar under Harrys t-shirt. Undrar om han visste att han hade glömt den här?

Sommaren var över för denna gången, och hösten var på väg.
Men denna hösten skulle jag inte kunna se fram emot att sitta på lektionerna och slöa med Bret, eftersom att han tagit terminen ledig för X-Factor.

Dagen efter att Brets audition hade visats på TV hade allting i vår lilla stad förändrats. Folk hade börjat stirra så fort han lämnat huset. Men den stora bomben hade inte slått ner förrän avsnittet med Bootcamp sänts – och folk insåg att Bret faktiskt skulle vara med i de livesända finalerna.

Människor som aldrig tidigare pratat med oss hade nu börjat agera som om de var våra bästa vänner. Beteendet hade skrämt Bret, han hade antagligen inte insett hur stort X-Factor egentligen var gissade jag, och de sista dagarna hade vi mest spenderat inomhus. Ostörda. Vi ville helt enkelt spendera så mycket tid som möjligt tillsammans innan han flyttade till X-Factor huset och vi inte skulle kunna träffas lika ofta längre.

Men självklart hade inte livet endast blivigt sämre. Om det inte hade varit för hela den här X-Factor karusellen så hade jag aldrig träffat killarna. Och helt allvarligt talat, jag visste inte vad jag skulle ta mig till utan de där pojkarna!

Louis och jag hade utvecklat någon sorts konstig kompis relation. Jag visste inte hur jag på andra sätt skulle förklara hans sätt att skriva konstiga sms till mig på helt opassande tider av dygnet. Den pojken har alltid varit annorlunda, tänkte jag och skakade på huvudet.

Niall och Liam var inte fullt så onormala borde jag kanske tillägga. Vi höll självklart kontakten – bara under mer normala förhållanden.

Zayn och jag hade kommit varandra extremt nära. Han var som den bror jag aldrig fick.

Och sist, men inte minst – pojken jag älskade – Harry Styles..
Vad skulle jag säga förutom att jag skulle sakna honom säkert lika mycket som Bret, trots att jag bara känt honom några månader. Harry och jag hade bara kunnat träffas några gånger under den senaste månaden – men höll kontakten varje dag genom telefonen eller Skype.
- och jag som trott att jag skulle vara den typen i ett långdistansförhållande..

Jag trodde i alla fall att det skulle bli bättre nu när X-Factor drog igång nästa vecka, självklart skulle jag ju inte missa veckofinalerna! Bret hade fixat en permanent plats till mig under hela hösten, även om han skulle åka ut. Vilket han såklart inte skulle. Min pojke skulle vinna det här!

..Eller vänta nu? Vilken av dem?.. Bästa vännen eller pojkvännen?...

Ojdå, jag hade inte insett vilket problem det här skulle bli. Jag får helt enkelt heja på båda, och om båda går till final får jag heja tyst kom jag fram till efter en stunds reflekterande.

Plötsligt hörde jag min mobil surra till. Till min förvåning såg jag att jag hade två olästa sms. Måste ha missat ett, antog jag…



Från: Boo Bear ;*

Hazzza åt inte sina morötter.. that boy is dead for me now! Do I have permission to kill him?! X



Kolla, vad var det jag sa om att den pojken skickade konstiga sms? Jag knappade snabbt in ett svar på Louis sms.



Don´t kill my guy!
Och vad är det med dig och morötter, Jag menar herregud Lou- Har du någonsin prövat något annat?? Och, tillbaka till ämnet – go for it! ;p lmao! X



Jag skrattade lite för mig själv när jag insåg att Louis faktiskt skulle göra det medans jag skrollade fram till det andra – och nyaste – meddelandet.  



Från: Bret
Okej, jag vet inte vad som händer här – men Louis springer runt och jagar Harry genom hela huset medans han skriker att du sagt att han får lov att spanka Hazza? Doesn´t make sense!



Jag skrattade högt – jag visste det! Istället för att svara på smset så tryckte jag på knappen för att ringa upp Bret. Han svarade nästan direkt.


- Heeeey Soph!

I bakgrunden kunde jag höra en massa höga röster och skratt.

- Bret! Vad händer egentligen hos er?! Två dagar och det låter redan som en krigszon!

- Haha, Louis har precis fångat in Hazza i ett hörn – jag tror att han är fast. Vad är det han har gjort förresten?

- …Inte ätit sina morötter... lyckades jag klämma fram mellan mina skrattattacker.

- Varför är jag inte förvånad? Skrattade han innan han flyttade telefonen från örat och ropade till de andra.

- Lou, Soph säger att du ska slå hårdare!

Jag protesterade högt.
- Bret!! Hahaha!

- Is that her?! Hörde jag någon ropa i bakgrunden. Bret måste ha nickat som svar, för plötsligt hörde jag en hög smäll innan Harry dök upp på andra sidan luren.

- Babe?

- Harry! Lever du? Det lät inte så innan! Haha!

- Louis säger att du sa till honom! Hämnden kommer Soph, tro mig!

- .. kan hända att han smsade och frågade om lov.. men glöm det, hur har ni det i huset!

- Åh, du måste se huset! Det är fantastiskt! Jag och killarna delar rum, Bret hade tur, han har ett eget..

- Vill inte ens veta hur ert rum redan antagligen ser ut, skrattade jag.

- Hey! Inte så hemskt! Inte min hörna i alla fall – Louis däremot…

Harry fortsatte att berätta om huset och de olika tävlanden som de träffat där. Jag försökte föreställa mig huset som ett stort hotell-liknande  palats eller något. Det funkade bara inte..

- saknar dig redan Soph, sa Harry i luren och väckte mig från mina tankar.

- Saknar dig med babe, men jag kommer snart. Bara en vecka kvar nu!

- Du bor här hos oss va?

- Självklart! Jag vill inte missa efterfesten!

Harry skrattade högt.
- Jag har hört att dom är legendariska! Måste gå nu Soph, men vi hörs imorgon?

- Javisst! Äskar dig Harry!

- Älskar dig med babe! Sa han innan han lade på och linjen dog.

.. Okej, vad nu?..
Jag bestämde mig för att följa mitt råd till mig själv från tidigare och faktiskt göra något med mitt liv. Jag tog upp telefonen igen och skrev ett snabbt sms till min kompis Leah.



LiLi, häng med mig till gallerian! Jag dör snart av uttråkning här hemma! Xx



Jag gick fram till min garderob och drog fram kläder för dagen innan jag kollade min mobil igen och insåg att jag redan fått svar.




Från: Leeaah! <3
Taaack! Du räddade mig precis från ett Star Wars maraton med min bror – han tror fortfarande att han kan få mig att tycka om dom där filmerna (?!) – ses där om en timme? Xx



Jag skrattade för mig själv medans jag gjorde mig i ordning – Leahs brors enda last var att han konstant försökte få Leah att bli lika beroende av töntiga rymdfilmer som han själv, vilket ofta ledde till roliga historier. Denna dagen skulle möjligt bli mycket bättre än vad jag hade trott när jag först vaknade.


___________________________________________________________________________________

Okeej.. Förlåt?
Förlåt för denn kass uppdateringen (eller egentligen så stämmer inte kass - för det antyder på att det faktiskt funnit någon sorts uppdatering - vilket det inte har) så jag ber om ursäkt för den obefintliga uppdateringen!!
Har haft totalt hjärnsläpp på vad jag skulle skriva, men bestämde mig för att ni SKULLE få en del idag!
Så here you go - del 19 - skrivet av ren envishet! skrev dock en lite längre del för er skull!
Tror att jag har lite ideer på vad som ska hända nu! så förhoppningsvis kommer jag att kunna uppdatera liite oftare i alla fall! stay tuned! Har dock mycket i skolan just nu - dags att välja inriktning - men ska göra mitt bästa!

Tack till alla er som stannar kvar här på bloggen trots den kassa uppdateringen ;* <3


Kommentarer
Postat av: Melina

Jätte bra :)

2012-01-24 @ 22:22:44
Postat av: Anonym

de lungt! Skit bra! <3

2012-01-25 @ 14:05:00
Postat av: Lisa

Jätte bra! ;) <333333

2012-02-07 @ 08:39:09
URL: http://onedirectionfanstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

väntar bara på nästa! men förstår precis hur det är med skolan! skriv när du har tid :D

2012-02-14 @ 20:13:45
Postat av: Tilda

omg har lusläst hela novellen nu! Vill ha mer, även fast det var ett tag sen du skrev och du säkert inte är aktiv. :(

2012-05-17 @ 01:44:24
URL: http://badhead.blogg.se/
Postat av: Nellie

Asså guuud!!! Så himla bra!!! Du måste uppdatera!!!!!!!

2012-06-05 @ 23:52:32
Postat av: Märta

Har läst hela nu, fortsäääätt, asbra ju!!!

2012-08-16 @ 22:29:46
URL: http://salaryttarnaaa.blogg.se
Postat av: frida

har läst alla nu.. du måste ju fortsätta!! D:

2012-09-12 @ 15:08:41
Postat av: Agnes

FORTSÄTT!

2012-11-14 @ 18:25:55
Postat av: Emma

MERA!

2012-11-20 @ 23:56:02
URL: http://emagnstrom.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! :)
efter ganska exakt 8 månaders paus har jag börjat skriva min novellblogg igen! titta gärna förbi och läs :))

www.beautifulsoul.blogg.se

2012-12-28 @ 13:46:46
URL: http://beautifulsoul.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Jag såg att du kommenterade på bieb.blogg.se och jag tänkte bara be dig om en liten liten sak. Som du kanske vet är Julia (Biebs författare) i Spanien just nu och jag tänkte att vi borde visa våran uppskattning till henne. Så, jag äger en instagram tillägnad Bieb @withyouimbetter och jag har lagt upp en bild där alla kan skriva någonting till Julia som hon kommer se när hon kommer hem. Man kan skriva varför man började läsa, vad man tycker om novellen, bloggen, henne som författare eller praktiskt taget vad som helst som kan få henne glad och då skulle det vara jätteroligt om så många som möjligt var med på det, om du förstår? Så om du vill vara med på det här, kommentera den näst senaste bilden på @withyouimbetter på instagram, tack! :)

2013-07-27 @ 13:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0